followers

Sunday, August 7, 2011

mazhab mana eh?

salam. hari ni hari ke tujuh aku solat terawikh. okay fine. aku tinggal satu. hari first tak pergi solat. haha. borak dengan ibu sikit punya lama. so tak jadi la pergi. lalalala~ aku nak cerita ni mengikut pengalaman aku berterawikh tujuh malam setakat ni. tadi je aku memang tak dapat nak fokus a.k.a khusyuk time solat. 

masa solat isyak mulamula. aku duduk sebelah seorang makcik ni dan dua orang anaknya. okay fine. muka beliau ni agak kerek dan ni malam first aku jumpa diorang. sokay la kan. then masa tahiyyat akhir, masa nak bagi salam tuh, makcik tuh dan anaknya buat perkara yang sangat pelik bagi aku. yelah. tak pernah dibuat orang kott.

nak taw apa dia? haha. okay kalau kita solat and nak bagi salam tu, kita tunduk sikit before bagi salam ke kanan dan ke kiri kan. tapi berlainan pulak makcik ni. dia tunduk tu macam orang sakit yang solat duduk tengah rukuk. paham tak? dia tunduk masa nak bagi salam tu memang melengkung habes la badan dia. mak aih. sikit punya bawah dia tunduk.

aku jadi culture shock kott. haha. lepas tu aku punn bercerita la kt membe aku kt sebelah ni. apa lagi, setiap rakaat and setiap kali nak bagi salam aku tertahan tahan gelak kott. allahuakbar. memang tak khusyuk langsung. kahkah. aku tak leh tahan kott. entah la. 

macam macam aku tengok. ada sekali tuh budak kecik ni selalu ganggu aku punya fokus nak solat. yela mana taknya. asyik pandang belakang je. aku dah la rabun. dia ni pandang aku ke tak. kalau pandang kenapa. alahai. terok betul. haha. paling best. membe membe aku pun terperasan jugak macam aku. haha. gila. dasyat kan. jangan tiru aksi ini di rumah. haha

p/s: mak aku pesan kita tak payah tunduk pun before bagi salam. ustaz cakap la. so renung renungkan dan selamat beramal. hehe;p

No comments:

Post a Comment