followers

Saturday, October 29, 2011

aku old school?

pertama kali aku dengar orang panggil aku old school. ni semua disebabkan pendirian aku nak bercinta lepas kahwin.*eleh padahal sebab dia takde boypren. sebenarnya ni lah hakikatnya. aku dah malas nak berboypren ni. penat lah. penat sesangat. bukan penat apa. just penat nak tunggu hati kata he's the one for me. sayang sayang pun tapi dia bukan orangnya pun tak boleh jugak kan. so kene cari yang betulbetul. yang menjadi masalahnya calon calon yang ada tak dapat nak ketuk pintu hati supaya cakap he's the one. bukan tak nak ada boypren. tapi kalau dah bercinta bagai nak rak then tak jadi kahwin. rugi kan masa yang dah di-spend-kan tu. membazir masa je.


so, aku buat keputusan yang aku akan bercinta lepas kahwin. takpun just kenal orang tu sekejap then terus kahwin. lagi best kalau mom and dad yang pilihkan. pilihan ibubapa yang terbaik kan? haha. ada jugak masalah kalau diorang yang pilih. still tak setuju sebab tak kena taste lah. ape lah. rumit betul lah hidup aku. pening nak arrange. 


tapi kan, kang tetibe aku bercinta pulak. haish. tu aku tak leh beri jaminan la yang aku takkan bercinta sebab aku pun manusia biasa jugak. huh. complicated kan my life? so sekarang aku nak pegang jelah prinsip tu. kalau boleh aku nak bercinta lepas kahwin. insyaallah. dengan sapa and bila. tu semua di tangan Allah. aku hanya merancang but then Allah yang decide everything. so, redha dan tunggu jelah. 


disebabkan benda nilah aku dipanggil old school bagai. maybe diorang nak kata aku tak up-to-date. ciss. semua orang ade steady boypren tapi aku takde? haha. ada jugak kata aku ni memilih sangat. come on guys. aku baru 21. its such a long journey to go. dunia aku tak berkembang sangat pun lagi. ramai lagi aku tak jumpa. tapi at last ade jugak pujian aku dapat. ada yang kata aku old school tapi mahal. then aku macam curios lah. kenapa mahal. jual mahal ke? rupanya nak cakap its hard to find someone like me. old school tapi mahal. tak ramai dah macam tu kat dunia ni. ohho. satu pujian yang aku rasa senang hati nak dengar. thanks<3 so, dengan rasminya aku memang old school pun. so what?



No comments:

Post a Comment