followers

Monday, February 27, 2012

erti persahabatan

got this message from one of my bestfriends:)




kadangkala aku merenung, apakah erti sebuah persahabatan.
puas aku ungkaikan maksudnya.
aku kaitkan dengan manusia manusia disekelilingku,
namun aku tak menemukan jawapannya.
kemudian aku singkap kisah para sahabat.
digelarkan sahabat itu bagi mereka yang hidup sezaman dengan Rasulullah saw.
lalu aku kaitkan pula dengan kehidupan mereka.
di situ aku temui jawapannya.
mereka mengasihi antara satu sama lain dengan mengingati akan kebenaran.
mereka mendoakan sesama mereka.

apakah layak gelaran sahabat itu untukku?



wahai sahabatku,
semoga tabah mengharungi tarbiah dari Khaliq.
aku sedar banyak dosaku pada dirimu.
kadangkala urusan dunia sudah membuatku mengabaikan sahabat.
yang selama ini menolong, membantu, dan menerimaku.
izinkan aku untuk tetap menjadi sahabatmu
walau aku perlu bermula dari bawah.
ukhuwah fillah tak mengenal erti lelah :)





p/s : tersentuh dengan mesej ni. kau tetap sahabatku selamanya. insyaallah:)

















No comments:

Post a Comment