followers

Thursday, March 15, 2012

rupa, agama dan kau

yes. rupa. wajah. muka. yang pasti. luaran. rupa adalah tentang luaran. bukan? bila kita sebut pasal rupa mesti orang akan kata pasal luaran. ramai cakap aku dari dulu sampai sekarang jenis memilih. thats why aku takde calon suami. even boyfie pon aku takda. mereka kata aku memilih. memandang rupa.

the truth is memang aku ambil berat pasal rupa ni. ikut lah apa orang nak kata. sebabnya aku nak hidup lama dengan kau. aku perlu rupa kau tu. ya aku taw rupa tak kekal. tapi at least penyejuk hati aku. muka kau yang akan aku pandang sampai mati. dengan rupa kau lah aku takkan pandang orang lain. aku bukan meminta rupa kau setanding lelaki lain yang kacak dimata manusia. tapi biarlah kacak di mata aku dan dan di mata Tuhan.insyaallah.

tapi aku jugak seorang yang demand. aku nak kau mempunyai rupa yang elok. dan aku juga nak kau ada didikan agama yang baik. demand kan aku. tapi dengan agama kau lah aku takkan berniat pon untuk menjeling orang lain. dengan agama kau lah kau akan bawak aku ke jalan Allah. jalan yang benar.insyaallah.

dengan agama dan rupa serta ciri ciri yang lain itulah yang akan buatkan aku dan kau selamanya. ingat tu. kau dan aku akan selamanya di dunia dan akhirat. aku bukan kata aku hanya memilih kepada rupa semata mata. tapi aku juga pandang dalaman. aku tahu memang payah tak cari lelaki macam tu. tapi aku tahu jugak Allah dah simpan jodoh yang terbaik untuk aku. insyaallah. aku redha dengan ketentuanMu ya Allah.

dan kepada kau disana, aku juga akan memberikan rupa dan agama yang terbaik untuk kau nanti. rupa dan agama yang terbaik di sisi Allah. insyaallah. kita harus berusaha bersama sama.

1 comment: