followers

Thursday, October 7, 2010

ceriteraye


finally.samompia sampai juga hasrat aku nk berceloteh dan bercerite tentang perihal raye aku..haha.
gile lembab.
nak abes syawal baru nk cerite.
.who cares? 
ade aku kesah? 
hahaha.nasib le..
venue : umah wan a.k.a atok aku
org kedah panggil wan for atuk lelaki meanwhile tok for nenek pmpuan.
date : 1 syawal 
time : selepas sembahyang raye kot
 ajk : cucu menantu anak pak haji harun

gambar cucu sahaja y cantek menarek sebab terdapat 6 jejaka y semestinya xhensem apatah lagi macho seperti yang diperkatakan uleh mereka tetapi terdapat 2 gadis y sgt hot cun habes giler2 comey hingga ta dapat dipertikaikan lagi. 




oke.tipu saja!

1 syawal yang lalu agak terkilan sebab ta dapat pegi menjengah eh,menziarahi kubur arwah tok (spt y tlh di informkan td siape)

maaf,tok.along ta dpt tgk tok sebab hujan lebat sgt arituh.nk pegi sebab da lme ta tgk tok.
tapi nk wat cmne.
hujan lebat.
tapi along sedekahkan alfatihah untuk tok.

oke.stop cerite sedeyh sal tok.nanti nanges lak..hee..

 oke. cerite sal raye.
betolbetol cerite raye.
raye ngn family adalah yang paling indah.paham?
haha.sumpa ta tipu.
kalau ta de depa semua.
tataw la cne nk menghadapi raye.
poyo kn? 
kalau cousincousin aku dgr la kembang sampai koyak kaen pelekat la jawabnyer.
haha.giler indah.

selekeh x sepupupupu aku neh?
 yang berbaju hijau adalah yang paling tua dan paling pendek:
nazarul firdaus
sebelah dy transformasi dari gemok ke kurus:
amir izzuan
y gelap kurus tuh berbaju coklat adik aku:
ikhwan iman
next to him,bebaju raye tahun lepas plus kaen pelekat jugak:
nazarul firzrien
y gemok bebaju biru tuh:
amirul iqbal
dan y last sekali transformasi dari pendek ke paling panjang plus paling mude:
iqmal syafiq

oke.turn gurls lak!


         di sebelah sane berwajah manis:
najwatul fatihah
di sebelah sini y sgt chantek comey neh lak aku la:
intan ira iranie
haha..
cukup da ke segala bagai sepupu aku ha?


belom la..geng anaknak kecil belum ade lg la..haha
so..nk cerite ke kesah mereka?
xperlu la.haha

  pagipagi selepas semayang raye,kami anakmenantucucu semua beratur 
nk salam cium tangan mntk duet raye dgn wan.
masingmasing siapsedia prepare skrip panjang dan touching,meleleh.aucchh.haha
 nk tawu sebab ape? sebab sape yang boleh buat wan menangis dan tacing,leh dpt duet raye yang banyak.haha.


tipu je.dapat same jer.haha.
raye tahun neh dpt sikit je duet raye.sebab kasi skrip yang same,fair,adil saksama kepada semua sedaremara.haha.bagus kan?


pepagi lepas semayang raye sudah.salam cium tangan un sudah.so kami beramairamai pegi panjat bukit.oke tipu.pegi ke tempat perkumpulan ahli blok.
FYI:tempat tuh merupakan tempat semua org kampung yakni ahli blok(bukan blok mcm pangsapuri tuh tapi blokblok yang tebahagi di felda sahaja) berkumpul.tiada lagi ziarah beramairamai dari satu rumah ke rumah yang laen kerana terdapat permasalahan apabila rumah yang terakhir tidak laku makanannya.haha.
so,di tempat perkumpulan itu,terdapat macam umah terbuka la.semua makanan dari setiap rumah akan diletakkan atau dihidangkan untuk orang ramai.so tiada lagi masalah makanan ta laku di hari raya.haha


tapi kali ini aku dan kaum kerabatku tidak makan sepuaspuasnye sebab nak makan kt rumah sendiri punyer.haha.ala,macam lam iklan tuh.
"mari makan,,xpe..dah kenyang"
hahaha.dengan segera jer kitowg balik umah wan n makan nasi tomato,sup tulang.rendang daging,rendang ayam,ketupat,lemang dan kueh muehan yang telah disediakan oleh makmak sedare sekalian.hahaha.seronok.


apabila sudah kenyang.kaum lelaki bergerak ke masjid untuk sembahyang jumaat.manakala aku ngn sepupu tadi masuk ke bilik untuk beradu..huahuahua.
sedar ta sedar pukul 3 bangun untuk sembahyang zuhur dan segala bagai rakanrakan pon datang.haha.penat layan karenah masingmasing.tapi yang pasti amat seronok dapat bertemu kembali rakarakan taulan.

bermula raya pertama sehingga raya ke enam,masih lagi sahabatsahabat berkunjungyela,raya ke tujuh aku da balik muar.haha.
sehinggakan ade yang datang raye waktu malam.itupun dengan lima buah kereta.amboi.letih layan tapi semua tu memang satu kenangan yang tidak dapat aku lupakan. ada juga aku ke rumah kawanku yang len.sampai malam jugak.haha.duet raye daripada kawankawan pon boleh tahan.dalam 30ringgit jugak la aku paksa dapat.tens korang dtg umah aku.len kali datang lagi.jemputjemput.hahaha.sayang korang!

       

selamat hari raye walaupon da lepas.nanti raye haji,jemput datang rumah aku taw semua!
pic ini xde kenemengena pon.saje letak.haha:)

 



















1 comment: