followers

Friday, February 4, 2011

penat la!

finally! aku tiba di rumah setelah berhempas pulas nak dapatkan cuti..  antara masalah yang dihadapi oleh aku untuk dapatkan cuti ni ialah
  1. masalah tiket pergi and balik yang selalu habes cepat.cuti perayaan kn?tiket ke temerloh ade but tiket dari temerloh da habes.so so beli dari kuantan ke muar kul 9am hari ahad ni..perghh awal giler. (done)
  2. banjir pulak kat segamat.. haish macammana mau balik ni?? sesungguhnye perjalanan ke temerloh memerlukan segamat!! aiyo!!
  3. tetibe puan pengarah aku membuat halnya yang tersendiri apabila beliau memBEKUkan cuti aku!!! siot betul la itu perempuan.. haish.. dengan alasan takut kitorang tak lepas pulang ke muar nanti tapi still bg student china balik rumah.. apedehal..tak takut ke dyorg tak lepas balik.. orang yang rumah dekat pon tak boleh balik.. orang yang terpaksa lalu segamat macam aku ni pulak,kitorg ade jalan alternatif la.. kitorang boleh balik ikut kl la..melaka pon boleh.. macammacam lagi jalan boleh lalu.. hadeih..dah la bekukan cuti pastu nak buat revision class tym cuti beku tuh.. WTFish betul la itu perempuan. lu tara otak mau pikirka?? itu hak kami untuk cuti..takkan tu pon nak rampas jugak..
  4. oh ye,,mase perjumpaan dengan beliau(puan pengarah) all the student stand up and protect our right! betul ke ayat omputih aku ni..haha.. kitorg semua sepakat melawan cakap beliau sebab taknak buat kelas revision tym cuti.. dan beliau rasa tercabar sebab yang melawannye bukan sorang dua tapi sekalian student kolej..haha.. padan muka!
  5. MBP (majlis bersama pelatih) telah membuat permohonan untuk pulang bercuti dengan membuat surat yang ditandatangani oleh semua student.. lagilah beliau itu rasa tercabar! haha.. terbaek wokk!! dan akhirnya beliau itu bersetuju dengan bersyarat jikalau kitorang tak lepas balik ke muar dalam masa 5hari disebabkan banjir, kami dikehendaki extend semester.. beliau telah mengugut kami dengan cara itu dan juga duet ribet semasa cuti pon kami takkan dapat.. so what? kitorg tetap nak balik..ugut la macammana pon.. (done)
  6. bile da dapat balik, hooraayyyy!! malam before balik, call once again kat CEPAT EKSPRESS untuk sahkan perjalanan pulang ke temerloh.. oh s*** ! bas ke temerloh tak boleh jalan!! OMG!! cane nak balik! kalau tahu awal awal, aku da boleh balik ikut kl da malam tuh!! aiseyman.. nak taknak,esok pepagi buta kene bangun awal untuk ke terminal cari tiket! astaga..
  7. esokkan nye.. pukul 8am da terpacak kat terminal betulbetul depan kaunter cepat ekspress untuk claim duet tiket. and aku terpaksa beli tiket ke kuantan.. dah la kaunter bukak lambat giler kot.. penat tunggu..(done)
alhamdulillah..semua masalah selesai sebab aku pon da selamat tiba di rumah.. dapat jumpa ibu, abah, achik dan iman.. yeay! seronok yang tak terhingga and bile sampai je kat rumah,,tengoktengok,, aku dapat lappy baru.. yeay sekali lagi..haha (gelak orang kaya lagi) lepas je maghrib,, teru tertido.. penat yang amat sangat..yela dalam bas tido sampai nak patah tengkuk sebab terlentok,tersengguk,terhantuk dinding bas bagai..haha..sumpah penat perjalanan selama 5jam.. tapi terjaga kejap sebab henpon berbunyi tanda enche awal mesej and call. bile tengah mesej tu tertido balik..hikhik..sorry awak^_^..

p/s:sorry nak letak gambar sebenarnya tapi maklumlah, tenet lembab bagai siput vavi:)

4 comments:

  1. ade aje tuk enche awal die last2 tuh!!!
    hahaahahahaahahahahhaahahahahahahahhaha!!!!!!

    ReplyDelete
  2. haha..mestilah..wajib ade sekarang..haha

    ReplyDelete
  3. amboih die....huhuhuhuuuu
    xpelah..
    adik bhgie bile akk sye bhgie...

    ReplyDelete